دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

دکتر بدری در اولین جلسه ارزیابی عملکرد مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت به برنامه ریزی دقیق کمیته ارزیابی استانی دانشگاه برای اجرای موثر ارزیابی برنامه تعالی تاکید نمود.

اولین جلسه ارزیابی عملکرد مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت روز چهارشنبه 25/01/1395 در دفتر کاری مدیریت امور پردیس های استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

  بنابر اولویت­های ابلاغی وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی مبنی بر «ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس» و «بهبود مدیریت آموزشگاهی» هم­چنین ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و شکل­گیری انتظارات جدید والدین نسبت به ماهیت و کارکردهای مدرسه، برنامه­ریزان  برای استقرار مدیریت برنامه­محور، کیفیت مدار و تعالی بخش که در شکل­گیری و هویت­بخشی به مدارس نقش اساسی ایفا می­کند، ناگزیر می­سازد.لذا برنامه­ی «تعالی مدیریت مدرسه» در راستای پاسخ­گویی به این نیاز و ضرورت طراحی شده است.

 درابتدای جلسه دکتر بدری مدیریت امور پردیس های استان و رئیس کمیته ارزیابی، ضمن عرض خیر مقدم به اعضای حاضر،  اجرای این برنامه را فرصتی برای ارتقاء کیفیت آموزشی مدارس استان دانست و به برنامه ریزی دقیق کمیته ارزیابی استانی دانشگاه برای اجرای موثر ارزیابی برنامه تعالی تاکید نمود.

در ادامه جلسه آقای اکرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و رئیس دبیرخانه برنامه تعالی مدیریت مدارس به تدوین و تنظیم برنامه زمان بندی مشخص جهت ارزیابی مدارس مد نظر اشاره نموده و برگزاری جلسات آتی برای هماهنگی بیشتر و کمک گرفتن از ارزیابان توانمند را خواستار شدند.

همچنین آقای ولی نژاد رئیس اداره دوره اول متوسطه و دبیر اجرایی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در استان نیز توضیحات لازم در خصوص جزئیات روند اجرایی طرح از آغاز تاکنون در استان ارائه نمودند.

مهماندوست کارشناس مسئول آموزش و پژوهش پردیس ها و نماینده دانشگاه فرهنگیان در ارزیابی عملکرد مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت استان، ضمن اشاره به ویژگی های ارزیابی بیرونی و تشکیل تیم ارزیابی مجرب، مدارس فاز تحت پوشش در کشور را حدود 7000 مدرسه ذکر کرد که از این تعداد 386 مدرسه مربوط به استان آذربایجان شرقی بوده و ارزیابان دانشگاه نیز به ارزیابی نهایی از مدارس متعالی و ممتاز ورود خواهندکرد. ودر خاتمه جهت  اجرای مطلوب برنامه ابراز امیدواری کردند که ارزیابان محترم ضمن اقدام صادقانه و مبتنی بر چهارچوب برنامه، تجارب و پیشنهادهای خود را برای ارتقای مدیریت مدارس ارائه نمایند.