دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

به همت معاونت دانشجویی پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز برگزار شد:

جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی 1397 پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز

به گزارش روابط عمومی پردیس؛ جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان ورودی 1397 پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز، با حضور مدیر کل محترم اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، آقای دکتر صیادی، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، آقای دکتر خدیوی، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه استان، حاج آقا نقیان، سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز، خانم دکتر رحمانی، معاونین، اساتید و جمعی کثیری از فارغ التحصیلان ورودی سال 1397، در تاریخ دوم مرداد 1401 در سالن سینما سرباز شهر تبریز برگزار شد.

دکتر رحمانی، سرپرست پردیس فاطمه الزهرا تبریز، در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه عوامل دانشگاه و مجموعه مدیریتی، عنوان کرد: امروز شاهد فارغ التحصیلی دانشجویانی هستیم که در آینده موجب پیشرفت و تعالی کشور خواهند شد. وی با آرزوی توفیق برای همه نو معلمان گفت: زندگی مرحله به مرحله است و امروز پایان یک مرحله و ورود به یک مرحله دیگر است.

رحمانی گفت: فارغ التحصیلی، پایان دانشجو بودن نیست و اظهار داشت؛ معلم حرفه ای، کسی است که دانش و تجربه ی کافی دارد و روش تدریس نیز می داند؛ یعنی اینکه می داند چه روش ها و فنونی را در کجا و چگونه به کار گیرد تاکلاس کارآمد و اثر بخشی داشته باشد. معلمانی که هر سه ویژگی دانش، تجربه و روش را توأمان دارا باشند ، معلم حرفه ای قلمداد می شوند وگرنه هر یک از ویژگی های مذکور به تنهایی نمی تواند فردی را به معلمی حرفه ای تبدیل کند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در مراسم فارغ التحصیلی ورودی های ۹۷ دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا(س) گفت: معلمان جوان که وارد سیستم تدریس می شوند در تایید سند تحول بنیادین، همگام با تدریس رشته تخصصی خود معارف بلند اسلامی را به فراگیران آموزش دهند.

علیرضا صیادی در آیین جشن فارغ التحصیلی در محل سینما سرباز تبریز گفت: مهمترین وظیفه آموزش وپرورش اجرای سند تحول بنیادین است که از سوی معلمان محقق می شود و معلمان جوان که وارد سیستم تدریس می شوند در تایید سند همگام با تدریس رشته تخصصی خود معارف بلند اسلامی را به فراگیران آموزش دهند.

 

ایشان تصریح کرد: دانشجو معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان با بهره گیری از آموزش های نوین و روش های تدریس الگویی، نقش اساسی در ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس دارند.

صیادی با بیان اینکه مدرسه بعد از خانواده، دومین محیط اجتماعی‌ای است که دانش‌آموز در آن قرار می‌گیرد و معلم را الگوی خود قرار می‌دهد، ادامه داد: این مساله باعث می‌شود که مدرسه نقش بسیار پررنگی در رشد و تربیت و تکوین شخصیت کودکان داشته باشد و از آن به عنوان دوره تأدیب، خلاقیت، بروز استعدادهای عمومی و کودکی یاد می شود.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان تاکید کرد: روش، منش، سکنات، پوشش و همه ی عوامل مذبور معلم یک الگوی تربیتی برای دانش آموز است.شناخت دانش آموز از خود در مسیر شناخت تمام هستی برایش مهیا می شود.

صیادی افزود: وقتی معلم و دانش آموز به هم پیوند می خورند که علایق و هدف مشترکی داشته باشند و اگر بر این باور برسیم که «مدرسه جای مقدسی است که در آن درس انسانیت، درستکاری و دینداری به بچه ها آموخته می شود»، می توانیم به اهداف تربیتی دست یابیم و راه رسیدن به این هدف را برای ما سهل و آسان می کند.

به گفته ی مدیرکل آموزش و پرورش استان، یادگیری های پنهان اثربخش و ماندگارتر از محتوای کتب درسی است در کنار تدریس باید درس زندگی نیز آموخت.

 

در ادامه دکتر خدیوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان ضمن تشکر از تیم مدیریتی و همکاران و تبریک دانش آموختگی دانشجو معلمان گفت: دنیا به صورت یک پروژه است. یک آغاز و پایانی دارد. دانشجویان از امروز مشروعیت و مقبولیت علمی می یابند و جامعه علمی و فرهنگی کشور شما را به عنوان معلم حرفه ای می شناسد.

ایشان اظهار داشت، معلم نمی تواند دنیا را تغییر دهد اما می تواند در بخش های دنیا تاثیرات کوچکی بگذارند. کارهای کوچک تاثیرات بزرگی بهمراه خواهد داشت.

وی با بیان چند توصیه به دانش آموختگان در حوزه کاری آینده و تشریح 5 استراتژی مهم معلمی، گفت: امروز پایان راه نیست بلکه آغاز راه است. معلم باید پذیرا باشد و تعهد حرفه ای و توسعه علمی را تقویت بخشد.

 

گفتنی است، اجرای سرود، مسابقه، قرائت سوگندنامه، گرفتن عکس یادگاری از دیگر برنامه های این مراسم بود و در پایان لوح تقدیر به دانشجویان فارغ التحصیل و دانشجویان فعال فرهنگی اهدا شد.