دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

استقبال از نو دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۰ دردانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

آیین استقبال ازدانشجو معلمان جدید الورود پردیس علامه امینی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با حضوردکتر خدیوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان،حجت السلام والمسلمین حاج آقا نقیان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ،دکتر قربانی سرپرست پردیس علامه امینی و کارکنان آن ، مدیران و کارشناس مسئولان حراست ،فرهنگی و دانشجویی و روابط عمومی واطلاع رسانی مدیریت استانی ودانشجو معلمان در سالن شمس پردیس علامه امینی تبریز برگزار گردید .

استقبال از نو دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۰ دردانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

آیین استقبال ازدانشجو معلمان جدید الورود پردیس علامه امینی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با حضوردکتر خدیوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان،حجت السلام والمسلمین حاج آقا نقیان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ،دکتر قربانی سرپرست پردیس علامه امینی و کارکنان آن ، مدیران و کارشناس مسئولان حراست ،فرهنگی و دانشجویی و روابط عمومی واطلاع رسانی مدیریت استانی ودانشجو معلمان در سالن شمس پردیس علامه امینی تبریز برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی در این جلسه دکترخدیوی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران عوامل اجرایی این استقبال ، ورود دانشجو معلمان جدیدالورود به دانشگاه را آغازیک پروژه وفعالیت علمی آنان در این دانشگاه عنوان کرد و  وبرای دانشجو معلمان آغازاین سفر علمی را تبریک گفت .

.دکتر خدیوی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هرفعالیتی یک آغاز و پایانd دارد امروز را آغاز پروژه فعالیت دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه خواند و خطاب به دانشجو معلمان جدید الورود افزود:

 در اغاز شروع خوب و در انتها پایان خوب و بین آغاز و پایان سفر علمی خوبی را برای تان آرزومندم .حرفه  معلمی که شما دانشجو معلمان عزیزانتخاب کرده اید بسیار مهم است اعتقادم این است که آموزش و پرورش نقش یک ژنراتور را دارد که قدرت تولید می کند و در عرصه جهانی انسانها را به قدرت میرساند

ایشان اظهار داشت کارکرد آموزش و پرورش ملت سازی، هویت بخشی ،هویت سازی ،روح بخشی و منش سازی است وقلب و مغز و دستان انسان ها را می سازد اگر این سه با هم هماهنگ شوند دنیای انسان ها را می توان ساخت .

 مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان  استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود چند مولفه اشاره داشت که هر دانشجو معلمی ضروری است آنها را برای خود تدوین و یا کسب نماید اولین  مولفه را ترسیم  یک چشم انداز دانسته و انسان بدون برنامه را بدون کارنامه خواند و گفت:کسی که برنامه ندارد کارنامه هم ندارد چرا که برنامه برنامه برج مراقبت زندگی انسان است امیدوارم تمامی دانشجو معلمان عزیز در زندگی از برنامه روزی به برنامه ریزی برسند.

 ایشان مولفه دوم را خود ارزیابی خواند و مطرح نمود که باید ظرفیت ها و پتانسیل ها را در خودتان شناسایی کرده و اگر در آن حوزه سرمایه‌گذاری کنید در این صورت است که قطعاً موفق خواهید شد  .

مدیر امور پردیس های استان مولفه سوم را توسعه حرفه ای دانسته و بیان نمود آن یک موضوع تک بعدی و ناگهانی نیست و حتی آنرا پاداشی جهت ارائه خدمات بهتر نمی دانند.آن،نوعی چاره اندیشی بهتر برای معلمینی است که به منظور تداوم پیشرفت های آموزشی و در نهایت بهبود عملکردمی کوشند. آن به عنوان اصلی ترین مکانیسم،فرصت هایی رابرای رفع نیازهای توسعه ای کارکنان فراهم می سازد.توسعه حرفه ای فرآیندکسب دانش ها،مهارت ها و نگرش هایی است که باعث افزایش شایستگی و اثربخشی حرفه ای کارکنان می گردد

ایشان مولفه دیگر را تعهد حرفه ای وسیع دانست و آن را تعهد به ارزش ها، فرهنگ و فلسفه آموزش و پرورش مطرح ساخته که شامل رفتارهای قابل مشاهده از سوی معلمانی هستند که به مدرسه تعهد دارند. تعهد حرفه ای وسیع فراتر از حرفه ای بودن در درون و بیرون از کلاس است.تعهد حرفه ای یعنی علاقه و اشتیاق به پیشرفت دانش آموزان و ماورای زمان و مکان عمل کردن معلمان،برای خدمت به دانش آموزان است. معلمان دارای تعهد حرفه ای وسیع، ارزش بیشتری را به دانش آموزان قائل هستند.آنها باور دارند که آموزش و رفاه دانش آموزان از مهمترین اصول تعلیم و تربیت می باشند و به این  دلیل قبل از هر نوع ملاحظه دیگری، بهترین تصمیمات را بر اساس بهترین علایق دانش آموزان در نظر می گیرند. معلمان دارای تعهد حرفه ای، متعهد به فلسفه کودک محوری می باشند.آنها بهترین معلمان بوده و هر کاری که به موفقیت دانش آموزان بیانجامد انجام می دهند.ایشان اظهار نمودند که پرنده تعلیم و تربیت باید مجهز به دو بال توسعه حرفه ای و تعهد حرفه ای باید باشد تا بتواند به پرواز در بیاید

دکتر خدیوی مولفه آخر را ارزشیابی بیان کرد و افزود حیات ارزشیابی نشده ارزش زیستن نداردو کارکرد ارزشیابی سنجش چربی ،فشار خون وقند خون سیستم آموزشی دانست .

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه  نیز ورود دانشجو معلمان جدید الورود را به دانشگاه تبریک گفت وبا اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به جوانان در جهت  تحصیل، تهذیب، ورزش. تحصیل ازدانشجو معلمان خواست این سه عنصر اصلی را سرلوحه زندگی خود کنند ایشان افزودند: از لحاظ علمی خودتان را تقویت کنید، پیش ببرید؛ نه فقط برای اینکه حرف شما در دیگری اثر کند، برای اینکه شما میخواهید یک ستونی باشید که این بنای عظیم، این کاخ مجلل - کاخ مدنیت و پیشرفت ملت ایران - بر روی این ستونها بر سرِپا بایستد و بنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نقیان خاطر نشان کردند: در کنار تحصیل، تهذیب هم باشد. تا دلهای شما دانشجویان نورانی وفطرت الهی در شماها زنده شود هویت انسانی شما همین‌جور شکل میگیرد و تا آخر عمر این دستاورد با شما خواهد ماند..
ایشان افزود : در این مقطع خیلی کارهای بزرگ میشود بر روی شخصیت خود انجام داد؛ خودسازی. ارتباطتان را با خدا قوی کنید. روی دل خودتان باید اثر بگذارید. ما باید دل خودمان را خیلی اوقات مخاطب قرار بدهیم.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه تهذیب شامل رفتارها هم میشود؛ رفتار با پدر و مادر ،اساتید و مسئولین دانشگاه باید طوری باشد که در دانشگاه یا در محیط کار وحتی در داخل محیط خانه ،اخلاق شما، رفتار شما بتواند یک جامعه وخانواده را بسازد .

حجت السلام والمسلمین حاج آقا نقیان ورزش را هم یک کار لازم و ضروری دانست واز دانشجویان خواست در کنار تحصیل وتهذیب با انجام فعالیتهای بدنی و ورزشی وکسب رتبه های ورزشی در دانشگاه تلاش کنند.

دکتر قربانی سرپرست پردیس علامه امینی نیز ضمن خوش آمدگویی به دانشجو معلمان جدید و تشکر و قدردانی از عوامل اجرایی این استقبال، در مورد اخلاق حرفه ای ،توسعه حرفه ای و فرایند تکوین هویت حرفه ای و شایستگی های  معلمان مطالب مبسوطی را بیان کردند.