دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

هفته دولت هفته دولتمردان عمل و اندیشه روشن

برگزاری جلسه شورای اداری در پردیس فاطمه الزهرا(س)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجانشرقی, جلسه شورای اداری روز سه شنبه مورخه ۹۹/۰۶/۰۴ به مناسبت روز کارمند با حضور مدیریت امور پردیس های استان, مسئول حراست دانشگاه, رئیس معاونین و کارشناس مسئولان پردیس فاطمه الزهرا(س) در محل سالن شهید سلیمانی این پردیس برگزار شد. خانم دکتر رحمانی در ابتدای جلسه گفت: ما از انتقادات و پیشنهادات همکاران استقبال میکنیم چرا که نگاه مدیریتی یک نگاه کلان برای رسیدن به هدف است ولی نگاه کارمندان بخش های مختلف نگاه ریزبینانه تر می باشد. کارمندان نیز باید در حوزه خود یک هدف کلی برای خود داشته باشند. ایشان در ادامه گفت کیفیت تصادفی نیست, کیفیت خلق کردنی است. کار خوب با تلاش مصمم, اراده مستحکم و اجرای ماهرانه و نظم و مسئولیت پذیری حاصل می شود. علیرغم عملکرد عالی, شوق یادگیری هیچ وقت نباید خاموش شود چرا که جهان پیرامون ما دائما در حال تغییر و تحول است و ما هم باید سعی کنیم همگام با آن پیش رویم. در حالت کلی باید ادعای خود را کاهش بدهیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم. حس عقب ماندگی محرک اصلی برای یادگیری بیشتر می باشد. وی گفت: ما با خودشناسی میتوانیم به توسعه برسیم و خودانگاری نمیتواند مارا به حقیقت برساند. نگاه مدیر و مافوق متفاوت تر از چیزی است که خودمان در مورد کارمان داریم. ما در زمانی که مسئولیت داریم فرصت اثرگذاری و تغییرات خوب را داریم. ایشان در مورد خودشان خاطر نشان کرد که در پست مدیریتی پردیس تنها یک امانتدار هستم و خود را موظف به پایبندی به آرمان های نظام خصوصا در زمینه تعلیم و تربیت می دانم. ایشان در ادامه به اهتمام بیشتر در مورد رعایت حجاب کامل کارمندان و اثرات مثبت این مورد حتی در تربیت دانشجو معلمان نیز اشاره نمود. دکتر خدیوی با ادای احترام به معمار کبیر انقلاب و شهدای انقلاب, دفاع مقدس, مدافعین حرم . مدافعین سلامت و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری صحبت خود را آغاز نمود. ایشان در ادامه از تلاش های مجموعه مدیریتی پردیس بابت تهیه گزارش مکتوب تقدیر و تشکر نمود.  ایشان هفته دولت هفته دولتمردان با عمل و اندیشه های روشن, شهیدان رجائی و باهنر را گرامی داشت. وی گفت: این هفته یادآور فداکاری های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پورشور خدمتگذاری شهیدان بزرگ, رجائی و باهنر است. تاریخ ایران اسلامی همواره شاهد ایثارگری ها و از خودگذشتگی های دلیر مردانی بوده که غیر از خدا هیچ نمیدیدند و تمام هدفشان خدمت به خلق و کسب رضای خداوند و اعتلای انقلاب اسلامی بوده است. بی شک همه ما می بایست با تاسی از نهضت عاشورا و ویژگی های والای اخلاقی و رفتاری شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت و هفته دولت, آنان را الگوی همیشگی خود قرار داده و با بهره گیری از رفتار این شهیدان در راستای اعتلای نظام بکوشیم. وی در ادامه گفت: نهضت حسینی نمایشگاهی از شکوه و عظمت و علو استعدادهای انسانی, نمایشگاه تصمیم گیری, تدبیر و مدیریت در شرایط بحرانی است. ما باید از این نهضت درس بگیریم.  این نهضت دوکارکرد آشکار و پنهان دارد. اولین درسی که میتوان از این نهضت گرفت داشتن چشم انداز و بصیرت و ترسیم نقشه استراتژیک و انتخاب استراتژی مناسب است. دومین درس ایمان به حرکت و هدف والا است. امام حسین(ع) با توجه به درک دوران پدر و برادر بزرگوارشان امام حسن(ع) و شناخت بی وفایی مردم کوفه, بدرستی میدانست که دعوت ۱۲ هزار نفری مردم کوفه از ایشان به واقعیت نزدیک نیست, لذا برای مقابله با این حرکت شیوه مبارزه نظامی,فرهنگی را برگزید که برای اولین بار بود که این شیوه بکار گرفته می شد. امام تصمیم گرفت زنان, کودکان و حتی طفل شیرخوار را نیز در این عملیات شرکت دهد, تا پیام این نهضت جهانی شود. سومین درس برآورد واقعی از نیروی انسانی است. امام با برداشتن بیعت از یاران خود, ایمان و وفاداری نیروهایشان را محک زدند. چهارمین درس در اختیار داشتن نیروی انسانی  شایسته و کارآمد است. پنجمین درس سازماندهی نیروها برای تحقق اهداف می باشد. ششمین درس تقسیم کار است. هفتمین درس هماهنگی در کار است. هشتمین درس کنترل و نظارت است. نهمین درس آگاهی بخشی کارکنان به اهداف و قوانین سازمان است. دهمین درس فراهم ساختن شرایط روحی و روانی مناسب است. یازدهمین درس تفویض اختیار به نیروهای عامل . دوازدهمین درس پیشقدم بودن امام حسین(ع) در میدان جنگ است. و آخرین درس ایجاد تحول و دگرگونی است و راه دگرگونی و تحول نیز یادگیری است. برای موفقیت باید چندین گام را طی کرد. اولین گام داشتن هدف است. و دومین گام طراحی برنامه برای رسیدن به آن هدف. سومین گام نظارت و ارزیابی برنامه می باشد. آیا این برنامه مرا به هدف خواهد رساند. چهارمین گام توسعه و یادگیری است.  و راه توسعه و دگرگونی یادگیری است. گام بعدی تعهد حرفه ای است. باید به کار خود متعهد بود.  و گام آخر ارزشیابی است. باید مشخص شود که تا چه اندازه به هدف رسیده ایم. این گام ها یک چرخه را تشکیل میدهند و ارزشیابی نهایی مقدنه تعیین اهداف بعدی است. در ادامه جلسه کارشناسان مسئول بخش های مختلف پردیس به ارایه گزارش اقدامات انجام شده پرداخته و چالش های حوزه خود را مطرح نمودند. در پایان جلسه با تقدیم گل و لوح تقدیر از کارمندان عزیز قدردانی به عمل آمد.