مدیریت امور پردیس های استان آذربایجان شرقی

حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان آذربایجان شرقی درمراسم گرامیداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

در کارهای جهادی و اخلاص می توانیم سردار شهید سلیمانی را به عنوان الگو انتخاب کنیم

حجت الاسلام و المسلمین خدیوی  علمداری و جدا شدن دستان شهید سلیمانی را شبیه حضرت ابولفضل العباس (ع) ، تشنه شهادت بودنش را شبیه حضرت قاسم(ع) و ارباً اربا شدنشان را شبیه حضرت علی اکبر(ع) دانست.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان، مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان آذربایجان شرقی ، مدیریت امور پردیس های استان، رئیس پردیس فاطمه الزهرا (س) خانم دکتر رحمانی ؛ معاون هماهنگی  دکتر شوره کندی و مسئولین دانشگاه فرهنگیان استان و دانشجو معلمان در محل پردیس فاطمه الزهرا(س) برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه برنامه مادحین اهل بیت علیه السلام  به مرثیه سرایی حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و شهید سلیمانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین خدیوی  اشاره به آیه کلام الله مجید کرد که برای زندگی حضرت یحیی(ع) سه مرحله با برکت عنوان نموده،روزی که متولد شد، روزی که از دنیا رفت و روزی که مبعوث می شود. این سه مرحله را برای زندگی حضرت زهرا(س) هم صادق دانست. تولد ایشان با برکت بود تا جایی که سوره کوثر نازل شد. شهادت ایشان هم بابرکت بود. شهادت ایشان در عالم اسلام اثرگذار بود و سند مهمی بر حقانیت امیرالمومنین شد. و اهل بیت از زندگی ایشان الهام گرفتند. و روزی هم که مبعوث می شوند نیز با برکت است. چون صاحب شفاعت دیگران است. حضرت  زهرا(س) الگویی بزرگی است که تولد، شهادت و مبعوث شدنش با برکت است.

وی گفت: این مراحل برای  حضرت صاحب الزمان (عج) نیز صدق می کند. تولد ایشان که همان نیمه شعبان است با برکت است. زندگی ایشان نیز که حکومت صلح جهانی را برقرار می کند بابرکت است. و مبعوث شدنشان هم با برکت خواهد بود چرا که طبق اشاره قرآن کریم  که میفرماید: روز قیامت همه را با امامشان می شناسند.

 حجت الاسلام و المسلمین خدیوی بیان کرد که در مسایل سیاسی نباید چشممان به افراد باشد، بلکه باید به جبهه بندی و صف بندی ها توجه کنیم. در انتخابات نیز باید به صف بندی ها توجه شود.

ایشان زندگی سردار سلیمانی را هم با برکت دانست و گفت: سردار عمر خود را در راه مبارزه موثر صرف کرده و بدون منت خدمت کرد. شهادت ایشان هم با برکت است. تا جایی که مقام معظم رهبری میگویند که در برابر روح سردار سلیمانی حاضرند تعظیم کنند.

وی ادامه داد که در کارهای جهادی و اخلاص می توانیم سردار شهید سلیمانی را به عنوان الگو انتخاب کنیم.

ایشان شهید سلیمانی را مشابه سردار چمران عنوان نمود. همچنین بیان کرد که اگر رابطه انسان با خداوند مخلصانه حل شود، این انسان ولی الله می شود. همین ولی الله نسبت به ما حجه الله و الگوی همه انسان ها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خدیوی  علمداری و جدا شدن دستان شهید سلیمانی را شبیه حضرت ابولفضل العباس (ع) ، تشنه شهادت بودنش را شبیه حضرت قاسم(ع) و ارباً اربا شدنشان را شبیه حضرت علی اکبر(ع) دانست.

در پایان برنامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین خدیوی اقامه شد.


نظرات کاربران